Hoşgelen, sefa gelenler, bol bol gelenler

24 Ekim 2012 Çarşamba

Gezmeli Görmeli * Hatay-2

Evettt nerede kalmıştık :)

Hatay da boool bol gezdik ve de acıktık şimdi bakalım Hatay'da neleri yemek lazım?
Ben bi kısmını tatma imkanı bulduğum için şanslıyım sanırım :)

Hamur işleri
Antakya Simidi
Hatay'da ne zaman ya da neyle yenir simit bilmem ama bende kahvaltıda çay simit peynir iyi gider ;)

Kömbe: Özel kömbe baharatı (tarçın,yeni bahar,muskat,karanfil, zencefil, mahlep, dövülmüş damla sakızı) ile yapılan bu kurabiyenin tadına doyamazsınız


Mezeler
Humus

Zeytin Öfelemesi

Abugannuş: Patlıcan ile yapılan enfes bi tat


Ana Yemekler
Jumbo Karides: Dünyanın en lezzetli karidesiymiş ve tüm dünyada 
"İskenderun Jumbo Karidesi" olarak anılmaktaymış

İçli Köfte(Oruk): Mutlaka tadın zira burada yediklerimizden çok farklı

Antakya Döneri: Özel sosu ile hazırlanan bir dürüm çeşidi

Harbiye Dürümü: Yolunuz düşerse Harbiye Dürümcüsünde yemenizi öneririm

Satır Kebabı: Eti kıyma gibi kıyarak yapılan bir kebap çeşidi ben dürüm şeklinde yemiştim ama tadını inanın tarif bile edemem oy oy oyyyy.... :))

Tepsi Kebabı

Tatlılar
Künefe: Hatay denince ilk akla gelen muhteşem tat
Ama ne yalan söyleyeyim ben İzmir'de yediğim için hep Hatay'ın künefesi bana biraz ağır geldi

Haytali: Nişasta, süt, şeker ile yapılan ve gülsuyu ile tatlandırılırmış,
Hatay'ın servis şekli, salepli dondurma ileymiş.


Hatay'da bol bol yedik içtik gezdik yeni şehirlerimizde görüşmek üzeree ;))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlamak ister misin?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...